Робоча група з питань національного брендингу 15.04.2021

15 квітня партія “Національна Платформа” провела свою першу робочу групу з питань національного брендингу України. Ми вважаємо важливим обговорювати національний бренд в контекті становлення української державності та формуванню національної ідендтичності.
Упізнаваний національний бренд здатен заробляти для країни кошти так само, як і комерційний, створений для популяризації певного товару чи послуги на ринку. Передусім він має презентувати культуру країни та особливості світосприйняття її народу.
Бренд покликаний не лише приваблювати в країну туристів, а й залучати іноземні інвестиції. Проте одних лише привабливих картинок і слоганів для якісного брендування держави замало. Оприлюднену у брендинговій кампанії інформацію мають підтверджувати системні практичні рішення — у законодавстві країни, у розбудові транспортної та туристичної інфраструктури тощо.
На жаль, Україна приділяє недостатньо уваги своєму брендингу. Передусім цьому заважає брак правдивої інформації — про наші міста з безліччю історичних памʼяток та численні курортні рекреації світова туристична індустрія знає мало. Транспортна інфраструктура, яка би дала змогу туристам потрапити до визначних, проте розташованихз на периферії, атракцій, також недостатньо розбудована. Що ж до нашої інвестиційної привабливості, то найпоширеніші уявлення про Україну у світі повʼязані з війною у нас на сході та процвітанням корупції у владі. Звісно, що це не сприяє вкладанню коштів у нашу економіку.
Яким має бути успішний національний бренд? Передусім він має презентувати культуру країни. Розповідь про багату й неповторну українську культуру — мистецтво, історичні та архітектурні памʼятки — спосіб завоювати увагу туристів, зокрема і європейських, адже розташування України дуже зручне для континентальних подорожей.
Маємо подбати й про зміну нашого економічного іміджу — застаріле, пострадянське згадування України лише в контексті території із супер родючими ґрунтами — «житниці Європи», безсумнівно здатне зацікавити інвесторів, проте практика свідчить, що вітчизняне законодавство не створює сприятливих умов для іноземних інвестицій у агровиробництво. Зневірившись, такі інвестори нерідко згортають усі проєкти в Україні. Тобто, розбудова національного бренду має передбачати зокрема й зміну інвестиційних умов у країні — адаптацію законодавства, створення спеціальних економічних зон у регіонах з малою кількістю робочих місць тощо.
Для створення і підтримки успішного національного бренду важлива також і послідовність такої роботи. Меседжі та символіка мають бути тривалими, і не змінюватися що два-три роки, унаслідок приходу до влади нової політичної сили. Бренд повинен бути не просто логотипом та візією, а продуманою на роки стратегією. Адже навіть комерційному бренду, щоб той почав працювати на користь продукту, потрібно кілька років, для бренду ж країни цей термін подовжується до 5-10 років.
У демократичних країнах, де економіка успішно розвивається стрімкими темпами, для розвитку національного бренду створені спеціальні державні органи. Наприклад, офіс з глобальних комунікацій при офісі прем’єр-міністра у Японії, чи президентська рада національного брендингу у Південній Кореї. Можливо, варто обміркувати створення подібної структури і в Україні?
Відповіді на ці запитання формували на робочій зустрічі.
У зв’язку з карантинними обмеженнями, зустріч проводилась у форматі zoom конференції.
Повне відео з робочої групи

Поділитися